Recently My elder brother wo is a constant do gooder( in spite of multiple experiences , which have only confirmed that the Favaree does not think the favor's value is as great as as the favaror and even this little value keeps lessening as time goes by-another topic to discuss at some other time )
Had a girl with stammering problem come to USA from Hyderabad India to undergo speech and language pathology treatment. one way this is being corrected is by a device placed in her one ear which delays and also changes the tone and frequency of her own speech as feed back somehow this correct the stammering.
I do not have any objective test results available but My brother tells me it is working quite well.
this is being done by a speech therapist in College station Texas.
One of theses days I will ask My Bother.
who calls him self a poor and hungry doctor ( He has a Phd in metallurgical engineering) write a full article about the whole experience and the resources he found.
This made me wonder how come we do not have similar facilities in India /
and also kindled an interset in speech and language pathology.
this is in addition to the interest I already have in hearing aids and computational linguistics.
I am a big user of the google Books (used to be called Google print) and find there are
one of the books is
Assessments in Speech and Language Therapy edited by John R. Beech, Leonora Harding, Diana Hilton-Jones
and an excerpt from the same book
వరకు వంటి మార్గదర్శకాలను ఇవ్వటం ప్రారంభ ప్రయత్నం
బాల్యంలో భాష అస్తవ్యస్థతకు జనాభా న్యూకాజిల్ చేపట్టారు
మురియల్ మార్లే (1965) ద్వారా 19405 మరియు 19505 లో. ఆమె అధ్యయనం ఒక భాగంగా ఉంది
పిల్లల అభివృద్ధి మరియు వ్యాధి లోకి పెద్ద దర్యాప్తులో
న్యూకాజిల్ మేయర్ జూన్ 1947 లో 1,142 పిల్లలు బిఒఎం అభివృద్ధి. లో
మార్లే యొక్క అధ్యయనం, పిల్లల ప్రసంగం 3 సంవత్సరాల 6 నెలలు, 4 పరిశోధించాడు
సంవత్సరాల 9 నెలల, 6 సంవత్సరాల 6 నెలలు మరియు 9 సంవత్సరాల 6 నెలలు. మార్లే వర్గీకరణ
నాలుగు సమూహాలుగా పిల్లలు:
1 సంభాషణ మరియు భాష యొక్క ఆలస్యమైన అభివృద్ధి
2 ఉచ్చారణ యొక్క పరిష్కరించడమే ఇబ్బందులు
3నిరంతర ఉచ్చారణ యొక్క లోపాలు మరియు
4 తొస్సపోవు . తొస్సపోవు
సమకాలీన ఆలోచనలు మాదిరిగానే, మార్లే యొక్క అధ్యయనం ఒక diseasebased ఉపయోగిస్తారు
బాల్య రుగ్మతలకు ఒక వర్గీకరణను పరిచయం వైద్య నమూనాను మరియు
సంభాషణ మరియు భాష. సాంక్రమిక వ్యాధుల ఆసక్తి మార్లే యొక్క pariksha కనుగొనడంలో అని వద్ద
6 సంవత్సరాల 6 నెలలు. ఆమె అధ్యయనంలో పిల్లల 3.7 శాతం ఉంటాయి ఉంది
ప్రసంగం / మాట్లాడటం తో ఇబ్బందులు.
Had a girl with stammering problem come to USA from Hyderabad India to undergo speech and language pathology treatment. one way this is being corrected is by a device placed in her one ear which delays and also changes the tone and frequency of her own speech as feed back somehow this correct the stammering.
I do not have any objective test results available but My brother tells me it is working quite well.
this is being done by a speech therapist in College station Texas.
One of theses days I will ask My Bother.
who calls him self a poor and hungry doctor ( He has a Phd in metallurgical engineering) write a full article about the whole experience and the resources he found.
This made me wonder how come we do not have similar facilities in India /
and also kindled an interset in speech and language pathology.
this is in addition to the interest I already have in hearing aids and computational linguistics.
I am a big user of the google Books (used to be called Google print) and find there are
About 393,000 results (0.32 seconds) when you type speech therapy in google books search box
"One of the earliest attempts to establish guidelines as to the extent of the
language-disordered population in childhood was undel1aken in Newcastle
in the 19405 and 19505 by Muriel Morley (1965). Her study was part of a
larger investigation into child development and disease following the
development of 1,142 children bom in Mayor June 1947 in Newcastle. In
Morley's study, children's speech was investigated at 3 years 6 months, 4
years 9 months, 6 years 6 months and 9 years 6 months. Morley categorized
children into four groups:
1) Those with delayed development of speech and language
2 )those with 'resolving difficulties of al1iculation'
3) those with 'persistent defects of articulation' and
4) stammerers.
In common with contemporary thinking, Morley's study used a diseasebased
medical model and introduced a taxonomy to childhood disorders of
speech and language. Of epidemiological interest is Morley's finding that at 6 years 6 months. 3.7 per cent of The children in her study had persisting difficulties with speech.(emphasis mine )
వరకు వంటి మార్గదర్శకాలను ఇవ్వటం ప్రారంభ ప్రయత్నం
బాల్యంలో భాష అస్తవ్యస్థతకు జనాభా న్యూకాజిల్ చేపట్టారు
మురియల్ మార్లే (1965) ద్వారా 19405 మరియు 19505 లో. ఆమె అధ్యయనం ఒక భాగంగా ఉంది
పిల్లల అభివృద్ధి మరియు వ్యాధి లోకి పెద్ద దర్యాప్తులో
న్యూకాజిల్ మేయర్ జూన్ 1947 లో 1,142 పిల్లలు బిఒఎం అభివృద్ధి. లో
మార్లే యొక్క అధ్యయనం, పిల్లల ప్రసంగం 3 సంవత్సరాల 6 నెలలు, 4 పరిశోధించాడు
సంవత్సరాల 9 నెలల, 6 సంవత్సరాల 6 నెలలు మరియు 9 సంవత్సరాల 6 నెలలు. మార్లే వర్గీకరణ
నాలుగు సమూహాలుగా పిల్లలు:
1 సంభాషణ మరియు భాష యొక్క ఆలస్యమైన అభివృద్ధి
2 ఉచ్చారణ యొక్క పరిష్కరించడమే ఇబ్బందులు
3నిరంతర ఉచ్చారణ యొక్క లోపాలు మరియు
4 తొస్సపోవు . తొస్సపోవు
సమకాలీన ఆలోచనలు మాదిరిగానే, మార్లే యొక్క అధ్యయనం ఒక diseasebased ఉపయోగిస్తారు
బాల్య రుగ్మతలకు ఒక వర్గీకరణను పరిచయం వైద్య నమూనాను మరియు
సంభాషణ మరియు భాష. సాంక్రమిక వ్యాధుల ఆసక్తి మార్లే యొక్క pariksha కనుగొనడంలో అని వద్ద
6 సంవత్సరాల 6 నెలలు. ఆమె అధ్యయనంలో పిల్లల 3.7 శాతం ఉంటాయి ఉంది
ప్రసంగం / మాట్లాడటం తో ఇబ్బందులు.
No comments:
Post a Comment